onsdag 14 september 2016

Ny president

Denny Josefsson är  president för Lions Club Älmhult under verksamhetsåret 2016-2017.

Det är inspirerande och samtidigt ett spännande uppdrag att vara president för Lions Club i Älmhult. Min förhoppning är att vi tillsammans ska kunna hjälpa andra, både lokalt, nationellt och internationellt.

Jag har varit medlem sedan 2010 och har de senaste åren suttit i styrelsen.

I år har jag hunnit bli 58 år, gift och har tre vuxna barn och tre barnbarn. Under många många år har vi varit stödfamilj, något som har givit mycket förståelse hur orättvist livet kan vara men också glädje att kunna hjälpa och stödja.
Jag jobbar till vardags som presskommunikatör på Trafikverket och pendlar från Älmhult till kontoret i Malmö.

Min förhoppning är att vi tillsammans ska kunna hjälpa andra som är i behov av stöd. Inte bara bidrag till katastrofer runt om i världen utan även bidrag till behövande i vår närhet som behöver hjälp i sin vardag.

Närmast på tur är insamlingen till Världens Barn. Jag hoppas att du lämnar ett bidrag i våra insamlingsbössor eller rent av swishar  in ett bidrag till oss.
Pengarna går oavkortat till insamlingen.

Alla bidrag vi får in går oavkortat vidare ut i vår hjälpverksamhet, något som vi är stolta över i Lions Club.
Medlemsavgiften täcker alla våra administrativa kostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar