fredag 7 november 2014

Ebba Viscovi, luciakandidat 2



 
Luciakandidat nummer 2 heter Ebba Viscovi. Hon är 16 år och studerar första året på samhällsvetenskapliga programmet på Haganässkolan i Älmhult.

Vad gör du på fritiden?

– Jag tycker om att fotografera. Kläder och inredning är också intressen. Om jag har tid bakar jag gärna eller spelar piano.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag vill sätta en fot i varje världsdel. Tanken är att plugga vidare sedan.

Vilket är ditt drömyrke?

– Jag vill bli journalist eller lärare.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Det är tryggt. Det är lagom stort. Kunde ha varit större, men det räcker för nu.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det kan vara att man saknar just vissa saker, viss shopping och lasarettet. Men det är roligt att komma iväg också.

Vilken är din favoritmusik?

– Jag lyssnar på det mesta som går på radion.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag kollar inte så mycket på film. Jag plöjer mest serier. Desperate Housewives och Grey's Anatomy.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Glad, påhittig och envis.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Det är en mysig högtid och betyder att julen är här. Jag tycker det är jättemysigt. 

 
 
Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar