söndag 9 november 2014

Emma Ustinov, luciakandidat 4







Luciakandidat nummer 4 heter Emma Ustinov. Hon är 16 år och studerar första året på handelsprogrammet på Haganässkolan i Älmhult.

Vad gör du på fritiden?

– Jag umgås med familj och vänner. Jag motionerar och gillar att springa.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag vill vara kvar i Älmhult och jobba något år, sedan studera vidare.

Vilket är ditt drömyrke?

– Det är arkitekt eller något inom klädbranschen.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Alla känner alla. Det är nära till allt eftersom det är ganska litet.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det kan vara tråkigt ibland är det är ganska litet. Det mesta finns i Växjö så då åker man dit. Det är ganska nära ändå.

Vilken är din favoritmusik?

– Jag lyssnar på allt möjligt. Det går i perioder. Jag brukar lyssna på musik via Spotify.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Vad som går för tillfället. Just nu följer jag Paradise Hotel och Svenska Hollywoodfruar. När det gäller film, kollar jag på de nyaste.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Jag är positiv, kreativ och har lätt för att lära mig saker.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Det är en tradition som påminner om julen och är mysigt. Det blir julstämning och man får julkänsla

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar