torsdag 6 november 2014

Hilma Moberg, Luciakandidat 1

 
 
Älmhult. Luciakandidat nummer 1 heter Hilma Moberg. Hon är 16 år och studerar första året på fordon- och transportprogrammet på Sunnerbogymnasiet i Ljungby.

Vad gör du på fritiden?

– Jag jagar mycket, rådjur, älg och vildsvin. Annars är jag mest hemma eller med kompisar.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag vill jobba direkt efter gymnasiet.

Vilket är ditt drömyrke?

– Antingen lastbilschaufför eller något inom polisen.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Vi har Ikea. Det är väldigt mysigt när det är vinter och snö.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det finns inte så mycket man kan göra på fritiden. Man måste oftast åka utanför Älmhult. Till exempel för att bowla.

Vilken är din favoritmusik?

– Min favoritmusik är pop och rock. Jag gillar bandet One night only som spelar pop/rock.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag tittar mest på CSI Miami. När det gäller filmer gillar jag fantasy och ibland action och komedi.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Glad, väldigt framåt och tävlingsinriktad.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Det betyder rätt mycket. Jag tycker det är mysigt med alla levande ljus och att det kommer någon och sjunger.

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar