måndag 10 november 2014

Emilia Nilsson, luciakandidat 5

 
Luciakandidat nummer 5 heter Emilia Nilsson. Hon är 16 år och studerar första året på restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri och konditori på Ljungby Fria i Ljungby.

Vad gör du på fritiden?

– Jag håller på med hästar och ridsport på fritiden. Jag tävlar ibland i klubbhoppning och sedan har jag egna hästar hemma. Jag gillar att vara med kompisar också.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag skulle vilja jobba som hästskötare hos någon tävlingsryttare.

Vilket är ditt drömyrke?

– Jag vill bli något som har mest hästar att göra. Eller ha ett eget kafé, med tanke på det jag studerar.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Det finns många trevliga människor.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det kan vara ganska litet. Det är inte så mycket som händer. Det finns inget riktigt ställe att umgås på. Fritidsgården finns, men dit vill man inte gå.

Vilken är din favoritmusik?

– Alla nya låtar. Jag brukar lyssna på topplistan på Spotify. Jag gillar framförallt popmusik.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag gillar romansiska filmer. Jag gillar tonårs- och ungdomsfilmer. Jag har tittar lite på serien Awkward.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Glad, omtänksam och sprallig.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Det är tradition som alltid har funnits med. Att bli lucia något jag drömt om sedan jag var liten.

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar