tisdag 11 november 2014

Wilma Johansson, luciakandidat 6




Luciakandidat nummer 6 heter Wilma Johansson. Hon är 16 år och studerar första året på estiska programmet med designprofil på Kungsmadskolan i Växjö.

Vad gör du på fritiden?

– Jag pluggar, umgås med vänner och lyssnar på musik. Jag gillar att fotografera allt möjligt. Vi har ofta läxor i fotografering.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag vill plugga vidare. Efter det vill jag utomlands. Jag vill helst till Australien och där vill jag jobba.

Vilket är ditt drömyrke?

– Jag skulle vilja bli inredare eller fotograf.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Ikea är bra. Jag är mest i Växjö på veckorna men känner mig mer som hemma i Älmhult. Alla känner alla.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det finns inget att göra på helgerna. Vi har inget McDonalds eller Subway.

Vilken är din favoritmusik?

– Jag lyssnar mest på lugn musik och svenska artister. Håkan Hellström är en favorit och Ed Sheeran.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag kollar aldrig på tv. Just nu följer jag serierna Paradise Hotel, Idol och Grey's Anatomy.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Väldigt social, omtänksam och snäll.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Jag tycker det är en väldigt fint högtid. Man får julkänsla när det är så nära jul och det är mysigt med alla tända ljus.

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar