onsdag 12 november 2014

Frida Martinsson, luciakandidat 7

 

Luciakandidat nummer 7 heter Frida Martinsson. Hon är 16 år och studerar första året på samhällsprogrammet på Haganässkolan i Älmhult.

Vad gör du på fritiden?

– Jag är med kompisar och tränar. Jag är ofta ute och går med vår hund. Det är en luzernstövare, som är en jakthund.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag skulle vilja resa och jobba lite innan jag börjar plugga. Det vore roligt att resa till Australien och skulle vara skönt med lite värme. Men man får se vad man får för jobb.

Vilket är ditt drömyrke?

– Jag vet inte. Jag har inte bestämt mig för vad jag vill bli.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Älmhult hade inte varit detsamma utan Ikea, som sätter Älmhult på kartan. Älmhult är litet och tryggt att växa upp i. Man känner de flesta.

Har Älmhult några nackdelar?

– Det är ingen mysig by. Det finns inget speciellt som utmärker centrum. Det är inte så mycket för ungdomar att göra, vilket är lite synd.

Vilken är din favoritmusik?

– Jag lyssnar på rätt mycket olika. Jag lyssnar helst på popmusik. Jag gillar Fall out boy och Norlie & KKV.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag kollar inte så mycket på tv. När det gäller film gillar jag romantiska komedier. The Maze Runner som är en actionfilm gillar jag. Scrubs och New girl är serier som jag gillar.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Jag är utåtriktad, snäll och rolig.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Jag tycker det betyder mycket. Jag har gått lucia mycket. Det är mysigt med ljus, fika och en chans att umgås.

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar