lördag 8 november 2014

Wilma Adolfsson, luciakandidat 3



 
 
Luciakandidat nummer 3 heter Wilma Adolfsson. Hon är 16 år och studerar första året på handelsprogrammet på Haganässkolan i Älmhult.

Vad gör du på fritiden?

– Jag är med kompisar och pojkvän. Jag tycker om att träna och kolla på serier.

Vad vill du göra efter gymnasiet?

– Jag skulle vilja resa lite direkt efter gymnasiet.

Vilket är ditt drömyrke?

– Jag vill plugga vidare så att jag kan bli jurist eller advokat.

Nämn några fördelar med Älmhult?

– Snålskjutsen är bra! Ikea är mysigt. Man kan gå dit och äta köttbullar om det inte är god mat i skolan. Sedan älskar jag godis och Drömpalatset.

Har Älmhult några nackdelar?

– Nä, det tycker jag inte. Inget speciellt.

Vilken är din favoritmusik?

– Jag har ingen favoritmusik. Jag lyssnar på allt möjligt. Spotify och topplistan brukar jag lyssna på.

Vilka filmer/tv-program tittar du helst på?

– Jag tittar inte på tv. Jag gillar mest romantik eller thrillers när det gäller filmer. I serieväg tittar jag på Sons of Anarchy och kriminalserier. Jag gillar lite häftigare saker.

Beskriv dig själv med tre ord?

– Öppen, pratar mycket och oftast glad.

Vad betyder luciatraditionen för dig?

– Jag har gått i kören sedan jag var liten så jag har uppträtt varje år. Det är mysig stämning vid lucia.

Älmhults Lucia är ett samarbete mellan Lions Club Älmhult, Smålänningen och Svenska kyrkan.
Du hittar röstsedel i Smålänningen eller i Veckobladet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar